söndag 5 september 2010

Glasklart svar

När jag åkte hem från praktiken i dag så hade jag ett möte som dröjde sig kvar. Någon hade frågat mig den klassiska frågan  "Hur ska jag göra?" och jag hade inget svar. Men jag hade många frågor.

Vad skulle det betyda för dig om du hade svaret klart? Hur skulle det kännas om du visste vilket beslut du skulle ta? Vad behöver du för att veta? Efter minutlånga funderingar blandat med blixtsnabba svar så uppstod det där ögonblicket som är helt magiskt.

När ögonen börjar glittra och jag vet att nu - nu blev allt glasklart.
 Svaret kom upp till ytan utan att jag hade kommit med något som helst råd. Jag blir så glad när jag gång på gång upptäcker och får bekräftat att alla svar finns inom en. Den rätta frågan sätter igång maskineriet, fyren sveper med ljuset runt runt och då kan ingen lösning gömma sig längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar